Pada 8 Januari 2011, bertempat di ruang legar, satu program yang dikelola oleh ahli jawatankuasa BADAS iaitu Management By Objective telah diadakan. Program yang bermula pada pukul 8.30 pagi ini mensasarkan penglibatan semua ahli BADAS sesi 2011.
Program Management By Objective ini merupakan program yang julung-julung kali diadakan. Tujuan utama program ini dianjurkan adalah untuk merencana dan menyusun perancangan kertas kerja sepanjang tahun 2011 secara lebih terperinci dengan ahli lajnah masing-masing. Di samping itu, dengan adanya pengisian seperti ini, ahli-ahli BADAS lebih peka terhadap sebarang aktiviti atau program yang akan dianjurkan untuk tahun ini.
Saudara Muhammad Zubairi b. Zakaria telah diberikan amanah untuk mengendalikan program ini berikutan beliau mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang kepimpinan dan pengurusan sesuatu program berdasarkan penglibatan beliau dalam Jabatan Perwakilan Pelajar di IPG Kampus Sultan Abdul Halim.
Program ini berlangsung dengan semua ahli BADAS bersama ketua lajnah masing-masing, berbincang dan merangka perjalanan program yang akan diadakan sepanjang tahun ini. Tidak ketinggalan juga, turut kelihatan ahli-ahli yang telah lama melibatkan diri dalam organisasi BADAS untuk turut sama membantu dan menyumbangkan seberapa banyak buah fikiran bagi melancarkan program ini. Sebaik sahaja selesai perbincangan, segala kertas kerja diedit dan diserahkan kepada Setiausaha BADAS, Muhammad Faiezullah b. Shaari untuk dikemaskini.
Selepas bertungkus lumus menyiapkan kertas kerja tersebut, semua ahli BADAS dihidangkan dengan sedikit jamuan ringan oleh Lajnah Manna Wasalwa. Majlis ini kemudiannya disudahi dengan bacaan ikrar oleh semua ahli BADAS dengan diketuai oleh Timbalan Presiden I BADAS , saudara Muhammad Fakhruddin b Mohd Zamani. Program Management By Objective ini telah berakhir pada pukul 12 tengah hari dengan kerjasama yang padu dari semua ahli BADAS. Diharapkan program sebegini dapat dilaksanakan lagi pada masa hadapan. Insyaallah.