Pada 7 Januari 2011 iaitu pada hari Jumaat bersamaan 2 Safar, satu program Muktamar BADAS telah diadakan dengan jayanya di Dewan Bukhari Institut Pendidikan Guru Kampus Sultan Abdul Halim (IPSAH). Program ini telah bermula pada jam 8.30 pagi dan tamat pada jam 12.30 tengahari.
Program ini telah dipengerusikan oleh saudara Izzul Faizuan dan diberkati lagi dengan bacaan doa oleh saudara Khairul Adham. Program ini dimulakan dengan ucapan pembukaan oleh saudara Ahmad Zulhakim selaku Presiden BADAS bagi sesi 2010. Seterusnya,Dr.Ridzuan selaku tetamu jemputan khas wakil Jabatan Islam & Moral (JAPIM) telah memberi ucapan sekaligus merasmikan program Muktamar ini.
Program ini diteruskan lagi dengan tayangan slide gambar kenangan sepanjang aktiviti yang telah dianjurkan oleh BADAS pada sesi 2010 sebelum majlis berhenti rehat kira-kira 20 minit untuk memberi laluan kepada jamuan ringan yang disediakan oleh ahli lajnah Manna Wa Salwa.
Program Muktamar ini diteruskan lagi dengan pengambil alihan tugas saudara Izzul Faizuan oleh saudara Muhd ZulFadhli bagi mempengerusikan Sesi Pembentangan Usul dan Cadangan bagi penambahan baik sistem serta pengurusan aktiviti BADAS. Pelbagai usul dan cadangan bernas telah diutarakan dan bakal dibincangkan serta dipertimbangkan oleh pihak Majlis Tertinggi (MT) BADAS sesi 2011.
Sebelum majlis diserahkan kepada saudara Ahmad Zakir selaku ketua Majlis Syura bagi pelantikan Ahli Jawatankuasa baharu bagi sesi 2011, saudara Ahmad Zulhakim selaku Presiden BADAS bagi sesi 2010 diberi penghormatan terakhir untuk menggulungkan Sesi Pembentangan Usul dan Cadangan dan sekaligus memberi mandat dan watikah kepada Ahli Jawatankuasa yang baru dilantik.
Saudara Ahmad Zakir seterusnya mengumumkan pelantikan baharu Ahli Jawatankuasa BADAS bagi sesi 2011 seperti berikut :

PRESIDEN
Nik Mohd Fahmi b. Nik Harun Aminarrashed
TIMBALAN PRESIDEN
Mohd Fakhrudin b. Zamani
TIMBALAN PRESIDEN II
Nur Razan bt Mansor
SETIAUSAHA
Muhammad Faiezullah b. Shaari
TIMBALAN SETIAUSAHA
Nor Najihah bt Zainudin
BENDAHARI
Mohd Jamil b Che Nawi
TIMBALAN BENDAHARI
Nurul Hidayah bt Muktar
KETUA LUJNAH
LUJNAH SPMI : Ahmad Zakir Mohd Amin
LUJNAH SENI BUDAYA ISLAM : Mohd Syafiq Shamsuddin
LUJNAH MANNA WA SALWA : Solihin Ahmad Bakary
LUJNAH HELWANI : Nurul Huda bt Ariff
LUJNAH PEMBANGUNAN EKONOMI & KEUSAHAWANAN : Muhamad Ashraf b.Tahir
LUJNAH KEBAJIKAN & PENGURUSAN : Ibrahim b.Yusof
LUJNAH MAHABBAH : Muhammad b.Zakaria
LUJNAH KECEMERLANGAN JASMANI : Mohd Lufti Mohd Zamhuri
LUJNAH PENERBITAN & INFORMASI : Mohd Khairul Adham

Pelantikan Ahli Jawatankuasa BADAS bagi sesi 2011 ini diseterusnya disempurnakan dengan penyerahan portfolio oleh Ahli Jawatankuasa bagi sesi 2010 kepada Ahli Jawatankuasa bagi sesi 2011. Sebelum majlis tamat dengan jayanya pada jam 12.30 tengahari, saudara Nik Mohd Fahmi selaku Presiden BADAS sesi 2011 memberi sedikit ucapan ringkas sekaligus menutup majlis Program Muktamar BADAS sesi 2011. Diharapkan Program Muktamar BADAS akan dapat dianjurkan lagi pada masa yang mendatang dengan lebih banyak peningkatan serta lebih sistematik.InsyaAllah:)