Ucapan Perasmian oleh Yang Berusaha Tuan Timbalan Pengarah IPGM Kampus Sultan Abdul Halim,
Tuan Hj. Husin Bin Yusof

Tahun ini, sekali lagi BADAS telah menganjurkan Minggu Kesenian Dan Penghayatan Islam peringkat IPGM Kampus Sultan Abdul Halim. Program ini telah dirasmikan oleh Yang Berusaha Tuan Timbalan Pengarah IPGM Kampus Sultan Abdul Halim, Tuan Hj. Husin Bin Yusof pada 22/2/2009 pukul 8.30 malam. Majlis bermula dengan alunan selawat, bacaan doa oleh Ustaz Ahmad Zakir dari PISMP Pengajian Agama dan tayangan slide. Seterusnya, majlis diteruskan dengan ucapan alu-aluan daripada Yang Berusaha Ketuan Jabatan JAPIM, Tn. Hj. Ismail Bin Abdul Rahman. kemudian diteruskan dengan ucapan perasmian oleh Yang Berusaha Tuan Timbalan Pengarah IPGM Kampus Sultan Abdul Halim. Akhir sekali, majlis diteruskan dengan pertandingan tilawah al-Quran.
Pada minggu kesenian ini juga, BADAS telah menyediakan beberapa buah gerai jualan dan pameran. Antara yang menyertai gerai jualan ialah Badan Surau, Aman Palestin, PRM (MASAD & Madu), HPA dan jualan tudung. beberapa peratus dari pada keuntungan akan disalurkan kepada ke dana Badan Dakwah Dan Surau IPGM Kampus Sultan Abdul Halim kecuali Aman Palestin yang sepenuhnya akan disalurkan kepada Tabung Dana Aman Palestin Malaysia Berhad. Semua guru pelatih IPGM Kampus Sultan Abdul Halim dijemput hadir untuk memeriahkan lagi Minggu Kesenian Dan Penghayatan Islam 2009.

Acara malam ini 23/2/2009 ialah Pertandingan Hafazan al-Quran yang diadakan di Dewan Kuliah al-Bukhari pada pukul 8.00 malam. Kehadiran anda semua amatlah dialu-alukan.